Polskie Towarzystwo Historii Prawa

Raport Komisji Dydaktyki PTHP

Szanowni Państwo!

Z radością przedstawiamy Państwu raport Komisji Dydaktyki Polskiego Towarzystwa Historii Prawa. Został on opracowany na bazie odpowiedzi udzielonych przez polskich historyków prawa na ankietę, rozesłaną do wszystkich ośrodków akademickich zajmujących się w naszym kraju dydaktyką w zakresie szeroko pojętej historii prawa.

Raport rozesłany został do ponad dwustu osób, zdołaliśmy uzyskać niemal 40 odpowiedzi. Na tej podstawie sporządziliśmy dokument podsumowujący subiektywne poglądy przedstawicieli naszego środowiska na temat roli i funkcji historii prawa w ramach nowoczesnej edukacji prawniczej, metod nauczania i zaliczania przedmiotów, podręczników i programów nauczania naszych przedmiotów, w końcu oceny perspektyw przyszłego rozwoju naszej dyscypliny i oceny aktywności ruchu studenckiego.

Suche konkluzje naszego raportu zostały opublikowane w czasopiśmie „Krakowskie Studia z Historii Państwa i Prawa” (2024, nr 4).

https://ejournals.eu/czasopismo/kshpp/artykul/konkluzje-raportu-komisji-dydaktyki-polskiego-towarzystwa-historii-prawa-nowoczesna-historia-prawa-we-wspolczesnej-edukacji-prawniczej-organizacja-terazniejszosc-perspektywy-ruch-studencki

W tym miejscu prezentujemy Państwu pełne efekty naszej pracy, ze szczegółową analizą kompletnych danych empirycznych uzyskanych dzięki ankiecie. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z treścią raportu, dostępną w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.

Zachęcamy także do dzielenia się opiniami dotyczącymi raportu, które można przesyłać na adres sekretarz@pthp.pl.

Życzymy miłej lektury!

Raport w Zakresie Ankiet Indywidualnych (ostateczny – czerwiec 2025)

 

Dear Colleagues,

 

We are pleased to present the report of the Didactics Committee of the Polish Society for Legal History. It has been prepared on the basis of responses provided by Polish legal historians to a survey distributed to all academic centers in Poland involved in teaching broadly understood legal history.

Based on these responses, we have compiled a document that summarizes the subjective views of members of our academic community regarding the role and function of legal history in contemporary legal education, teaching methods and assessment practices, textbooks and curricula, as well as perspectives on the future development of our discipline and assessments of student engagement in this field.

 

A summary of the report’s main findings was published in the journal Krakowskie Studia z Historii Państwa i Prawa (2024, no. 4).

https://ejournals.eu/czasopismo/kshpp/artykul/konkluzje-raportu-komisji-dydaktyki-polskiego-towarzystwa-historii-prawa-nowoczesna-historia-prawa-we-wspolczesnej-edukacji-prawniczej-organizacja-terazniejszosc-perspektywy-ruch-studencki

Here, we present the complete results of our work, including a detailed analysis of the full set of empirical data gathered through the survey. We warmly encourage you to read the report, available in both Polish and English. We also invite you to share your feedback, which can be sent to: sekretarz@pthp.pl.

We wish you an enjoyable and thought-provoking read!

Report Summarizing Individual Surveys (final – June 2025)